Reseträning

Mitt nya resdagsträningspass verkar vara 550 Rep Fat Massacre (måste älska deras titlar…) från Bodyrock.tv. Har kört det flera gånger i sommar och oftast de dagar som jag ska resa iväg senare och har lite tid för träning. Det är ett eminent helkroppspass som både får svetten att rinna och musklerna att bränna. En riktigt skön och effektiv genomrivare innan man ska tillbringa tid på ett tåg med andra ord. Jag kör passet på ca 30 minuter. Har man mindre tid än så kan man göra hälften av repetitionerna eller hur mycket man nu hinner. Hade egentligen tänkt springa intervaller men spar det till när jag har mer tid.

  • Backward Lunge Kick Up 25 reps on each leg
  • Walk Over Push Up 50 reps
  • Mountain Climber 50 reps
  • Sumo Squats Knee Up 50 reps
  • One Leg Bridge Leg Lift 25 reps on each leg
  • Side to Side Squat & Leg Lift 50 reps
  • One Arm Tricep Push Up 25 reps on each arm
  • Star Crunch 50 reps
  • Diagonal Touch Down 25 reps on each side
  • Side Plank Lift 25 reps on each side
  • One Leg Wall Sit 25 reps on each leg
    Film med instruktioner finns här.
Fördelen med att träna hemma är att man kan göra det i ett par väldigt sköna och väldigt fula herrshorts i bomull som är några storlekar för stora. Jag tror att de har varit min pappas nån gång i tidernas begynnelse? I övrigt ungefär lika mycket kläder som på en beachplan plus skor. #dåliga knän

Annonser

2 thoughts on “Reseträning

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s